گرگی در لباس میش

پیرامون کتاب پاره نقدی بر عرفانهای نوظهور

گرگی در لباس میش

پیرامون کتاب پاره نقدی بر عرفانهای نوظهور

بایگانی

عرفان تی ام ( مدیتیشن )

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۱۹ ب.ظ


        تی ام

        تاریخ شروع فعالیت : 1956 – در کشور هند

        موسس : مهاراش ماش یوگی

        رهبر فعلی : مهاراش مانی یوگی

        اعتقادات دینی و اصول مبنایی :

         اعتقادی به دین ندارند  - مدعی هستند که می توانند  صورتی عالی از مراقبه را برای انسان ممکن سازند  - مبارزه با بی انضباطی و نابسامانی را از ریشه به جای پرداختن به مسایل سطحی می داند – معتقد هستند که می توانند جامعه ای هماهنگ و مثبت را ایجاد کنند

        محدوده ی فعالیت :

        در اکثر کشور های دنیا

        نحوه ی تبلیغ :

         چاپ کتاب – برگزاری کلاسها – سایتهای اینترنتی

          نقد :

        ساده ترین نقدی که بر این گروه وارد است این است که اگر بخواهیم یک جامعه ی هماهنگ و مثبت را  بسازیم نیازمند قوانین و دستوراتی هستیم که به آن دین گفته می شود پس چگونه شما  می خواهید جامعه ی آر مانی را بسازید در حالیکه به دین اعتقادی ندارید ؟ آیا این تناقض در اعتقاد نیست ؟

        تی اس ام

        رهبر این فرقه شخصی به نام جمشید رضا حاجی اشرفی می باشد که ایرانی الاصل بوده و در سال 1370 این فرقه ی انحرافی را پایه گذاری کرده است . میتوان گفت تی اس ام در حقیقت دنباله ی همان تی ام است .

        از جمله فرقه هایی که با هدایت مستقیم سرویسهای سیا و موساد و اتاق فکر صهیونیستی فعالیت می کند تی اس ام است . مدیتیشن یا همان تی اس ام به معنای تفکر و عبادت است اما نه عبادتی که قابل قبول خدا باشد بلکه همان اومانیستی یا خود خدایی است . مرکزیت این فرقه در آمریکاست و شخص اشرفی از اعضای اصلی این فرقه این آموزه را یادگیری کرده و به ایران آورده است .

        Tsm با تکیه بر تناسخ اعتقاد به معاد و پاسخگویی به اعمال را رها کرده و باب جرات بر گناهان را برای هواداران خود باز می کند . متاسفانه روابط نامشروع و غیر اخلاقی در این فرقه بسیار  زیاد است  ،  اعتقاد به عشق اتفاقی و زوج عرفانی دارند به گونه ای که رو رد روی هم مینشینند و به یکدیگر خیره می شوند تا عاشق یکدیگر می شوند یا همدیگر را در آغوش می کشند و این حالت فرقی نمی کند که دو مرد باشند یا دو زن یا افراد نامحرم به یکدیگر  و ...

        نقد : باید توجه داشت که معتقدین تناسخ منکر معاد هستند و قیامت را انکار می کنند  و علت ترویج تناسخ در هند این مسئله بود که استعمار گران و غاصبان سرزمین وسیع هند برای توجیه زندگی فقیرانه ی مردم هند و چپاول آنان همواره القا می کردند که در این زندگی ما در لباس حاکمان ظاهر شده ایم و در ناز و نعمت زندگی می کنیم و شما در فقر به سر می برید ولی هرگز ناراحت نباشید زیرا در دوره ی بعدی که بر اثر تناسخ پیش می آید جای ما با شما تغییر کرده و شما دارای یک زندگی پر ثروت و ما در فقر و تنگدستی خواهیم بود .

        اما در مورد تناسخ ادله ی زیادی اقامه شده ولی ما به دو مورد آن اکتفا می کنیم :

        ·         نفس انسان در اثر رسیدن بدن قبلی او از قوه به فعل ، از قوه به فعلیّت رسیده است و لذا اگر دوباره این نفس به فعلیّت رسیده ، به بدنی که بالقوه است تعلق گیرد معنایش پدید آمدن موجودیست با بدن بالقوه و نفس بالفعل ، در حالی که اجتماع بالقوه و بالفعل با یکدیگر محال است (که می شود همان اجتماع نقیضین ).

        ·         انتقال نفس نسخ شده به جنینی که مستعدّ نفس جدید است مانع از تعلق نفس جدید به جنین نیست . در نتیجه دو نفس در یک بدن ، جمع می شوند و این به معنای جمع شدن دو نفس و دو شخصیّت در یک بدن است که بطلان آن واضح است.

        ·         اما در مورد حتمیّت معاد : اگر بگوییم برای انسان معادی نیست این اتهام را به خدا زده ایم که خدا کار بیهوده و عبث انجام داده در حالیکه این عمل با حکمت الهی منافات است چون خالق حکیم کار بیهوده انجام نمی دهد . و اینکه می گوییم خداوند حکیم کار بیهوده نمی کند به خاطر آن است که کار بیهوده دارای هدف غیر عقلاییست در حالی که حکیم در کار خود هدف عقلایی دارد . حال اگر خدا که انسان را آفریده همه چیز را برای او مسخّر کرده ، پیامبر ها و امامن برای او فرستاده سرانجام او را از بین ببرد و هیچ هدفی در فعل خود نداشته باشد تما این کارها بیهوده خواهد بود .

        ·         و آیا تناسخ با عدالت الهی سازگار است ؟ مثلا شخصی فردی را به قتل برساند و فردی دیگر هزاران نفر را به قتل برساند ، آیا مساویست هر دوی آنها به حیوانی پست و مساوی تبدیل شوند ؟ و آیا با این عمل آنها تنبیه می شوند ؟ و اگر تنبیه می شوند باید دوباره چنین اتفاقی نیفتد پس چرا آمار قتل رو به افزایش است؟

        سمبل و نماد این فرقه درخت می باشد که ریشه را استاد اعظم و تنه ی آن را خانم ن.غ ( که نماینده شاخه در ایران است ) و سر شاخه ها را همسر این خانم و افراد پیرو آنان تشکیل می دهند .  این گروه هم در سیاست و هم در اخلاقیات انحرافت فاحشی را بوجود آورده اند .


  • آشپزباشی سرآشپز

تی ام

عرفان

مدیتیشن

نظرات  (۳)

madar  jndho

hram zadh

سلام
من به تناسخ اعتقادی ندارم ولی یه انتقاد دارم
متاسفانه ما ایرانی ها در نقد کردن و دادن نظرات کارشناسانه از کل دنیا پیشی گرفتیم!
سوالم این هست که مگه توی اسلام که ما اسمشو گذاشتیم دین، هیچ نامحرمی باهم در ارتباط نیستند؟
یا چون ما جامعه مسلمان هستیم خیلی وحدت یکپارچه ای داریم و اسلام تونسته این ابعاد انسانی و جامعه ما رو پوشش بده؟ جواب واضحه!
سوما اگه بخوایم تناقض در عدالت و قضاوت و اعتقاد رو بررسی کنیم رو دست ایرانی جماعت نیست
من به کشورهای خارجی زیادی سفر کردم و با مردمانشون معاشرت داشتم
همونایی که اسم بی دین و ایمانی روشون میذاریم صد درجه از مسلمونا بهتر رفتار میکنند و اعتقادات محکمتری دارند!
اینو میخوام بگم که بجای مقد و بررسی کردن عقاید دیگران و سرک کشیدن تو کار بقیه بهتره حواسمون به دین و اعتقاد خودمون باشه همه چیز و ببینیم و بشنویم و طبق عقل سلیم خودمون استدلال کنیم و انتخاب کنیم اینم آیه ای از کلام الله مجید!
افزایش دانش توی فرقه ها و دین و مذاهب دیگه نه تنها باعث گمراهی نمیشه بلکه بهمون کمک میکنه دید بازتری به مسایل پیدا کنیم
من در حال تحقیق بودم که اتفاقی با این سایت روبرو شدم و وظیفم دونستم اینا رو بگم
تعصبات کورکورانه صرفا باعث پاتگرد ما میشن
باید هنر باز بودن به روی جهان هستی رو یاد بگیریم
موفق و موید باشید
تناسخ باوری از تجربه تلقینی زندگیهای پیشین در هنگام خلسه مراقبه در حالت تتا که ذهن بسیار تلپاتی پذیره میاد.. پیشنهاد می کنم در مورد
 new age deception, occultism, yoga in bhagvad gita.. 
تحقیق کنید. در کتاب بهگود گیتا که بگفته خودشون پیامش برای پنج هزار سال پیشه، خدایی هست به اسم کریشنا، که بندگانشو به تمرکز بر چشم سوم و مراقبه و یوگا دعوت می کنه، تا در نهایت با خودش در طبقات بالاتر آسمانی یکی بشن، مطالعه کلام کریشنا در این کتاب بسیار روشنگره. یوگا ریشه در هندوییسم و تعالیم مصر باستان داره وفعالیتی مذهبی بشمار میاد. اما این فعالیت برای گشودن درگاه روحی و نفوذ نیروهای شریر هست. روشن بینی حاصل از این تمرینات ناشی از نفوذ اونها به آگاهی فرده. 
تناسخ باوری یا القا توهم تجربه زندگیهای پیشین: بگفته هانگراف مسئله مرگ و زندگی پس از مرگ در جنبش عصر جدید، پرسش مهمی نیست که پاسخی بخواهد. در این تفکرات باور به تناسخ بسیار متداول است و بعنوان بخشی از تکامل معنوی بشر تلقی می شود. در ادبیات عصر جدید تناسخ بصورت باور و واقعیتی بدیهی و بدون نیاز به توضیح مطرح می شود. آنها تناسخ را تضمین عدالت کیهانی میدانند. اغلب در توضیح تناسخ می گویند بخشی از روح بشر که حامل شخصیت فرد است، با مرگ جسم نابود میشود و خویشتن بالاتر که متصل به الوهیت است باقی می ماند. این خویشتن برتر باقی می ماند تا در کالبدی دیگر دوباره متولد شود و پیش از تولد، جسم و وقایع زندگی خود را انتخاب می کند، تا از آنها همچون یک کشتی برای یادگیری دروس جدید و پیشرفت در تکامل معنوی بهره گیرد. همه اساتید به اصطلاح روشن بین و غالب پیروان تعالیم عصر جدید معتقد به ایدهای تناسخ، کارما و پیشرفت و تکامل روح در کالبدهای گوناگونند. بودا در یکی از تجارب درک زندگیهای گذشته خویش، خود را در غالب فیلی در جنگل آتش گرفته می بیند. این فیل برای آنکه پایش را بر خرگوشی نگذارد و جان او را حفظ کند، سر جاییش می ماند و در آتش جنگل می سوزد. بگفته بودا همین ایثار مجوزی برای پیشرفت های روحی کالبدی آتی او می شود. همچنین امروزه طبق تعالیم اک اگر فرد از استاد اک، درخواست رویایی برای بازگشای زندگی گذشته اش کند، در صورت آمادگی، رویایی دریافت خواهد نمود، که در آن زندگی و شخصیت گذشته خویش را می بیند، و متوجه تاثیر کارما می شود. مسئله این است که این رویاها تماما تلقینی و جزء ماتریکس شیطان هستند و تا کنون توسط بسیاری با سادگی خاص و بدون پرسشی پذیرفته شده اند. فرد نه تنها رویا می بیند، بلکه خودش را در شخصیت دیگری درک و احساس خواهد کرد. این درخواست رویا مشابه فالگیری و نشانه خوانی است، فرد هر چه بیشتر بر آن تکیه کند و به آن مبادرت ورزد؛ بیشتر و بیشتر این توهم شکل حقیقت به خود خواهد گرفت. چرا که با اصرار بر این عمل که جزو علوم خفیه و مورد کراهت است، مجوزی برای حضور پر رنگ تر  در زندگی خود و در نتیجه قدرت تلقین روحی جسمی بالاترش را صادر کرده است.
وقتی به سرزمینی که اربابتان خداوند به شما می بخشد وارد می شوید، نباید از #اعمال_و_تعالیم_ناپسند_آن_ملتها_پیروی_کنید. در میان شما نباید کسی یافت شود که به عنوان پیشکشی (به خدایان)  پسر یا دختر خود را می سوزاند، یا کسیکه #پیشگویی یا #آینده_بینی کند یا #کسیکه_نشانه_ها_را_تفسیر_کند، یا یک #جادوگر یا #ساحر یا یک #واسطه (ارتباط با ارواح)، یا یک #ارتباط_برقرار_کننده_و_پرسشگر_از_مردگان، زیرا هر که به این اعمال دست زند در نظر خداوند #مورد_کراهت_و_نفرت قرار می گیرد. و بخاطر این #اعمال_منفور_و_ناپسند ، خداوند این افراد را در مقابل شما بیرون می راند. شما باید در مقابل خداوند بی عیب و تقصیر شوید. تثنیه ۱۸:۹


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی